TV
Giriş Tarihi : 02-06-2021 23:10   Güncelleme : 08-06-2021 01:21

RTÜK'ten 3 kanala 'Erdoğan' ve 'SADAT' cezası

Radyo Televizyon Üst Kurulu, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "Daha neler olacak. Bunlar daha iyi günler" sözlerini eleştiren Halk TV'ye ceza kesti. Öte yandan, SADAT eleştirileri nedeniyle KRT ve FOX TV'ye de ceza verildi.

RTÜK'ten 3 kanala 'Erdoğan' ve 'SADAT' cezası

Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, İYİ Parti lideri Meral Akşener'e yönelik söylediği, "Daha neler olacak. Bunlar daha iyi günler" sözlerinin eleştirilmesi nedeniyle Halk TV ceza kesti.

Halk TV'ye Şirin Payzın cezası

Kararı, Twitter hesabı üzerinden duyuran kurul üyesi İlhan Taşçı, "RTÜK, Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın İyi Parti Lideri Meral Akşener’e yönelik 'Daha dur, bunlar iyi günler' sözlerinin kadına şiddet anlamına gelmediği gerekçesiyle(!) Şirin Payzın’ın eleştirilerinden dolayı Halk TV’ye yüzde 2 idari para cezası verdi" açıklamasında bulundu. Taşçı, kararın oyçokluğuyla alındığını açıkladı.

RTÜK üyesi Onur Konuralp'ten açıklama 

RTÜK Üyesi Okan Konuralp de, Halk TV'nin yanı sıra, KRT TV ve FOX TV'nin de ceza aldığını açıkladı.

KRT'ye verilen cezanın sebebinin SADAT olduğunu söyleyen Konuralp'in açıklaması da şu şekilde:

  • Erdoğan'ın, Akşener'e atfen "Bunlar iyi günler" cümlesiyle biten konuşmasının "cinsiyetçi/şiddeti azmettirici" olmadığını savunan RTÜK, konuşmanın eleştirildiği HALK TV'ye idari para cezası verdi. Versin! Güzel günleri hep birlikte göreceğiz.

'SADAT Başkanı'nı itibarsızlaştırma' cezası

  • Öte yandan, SADAT Başkanı A. Tanrıverdi'nin itibarsızlaştırıldı gerekçesinin de olduğu raporla KRT'ye de para cezası veren RTÜK, FOX TV’yi de cezasız bırakmadı. Bu kararlara karşı oy verdiğimizi kamuoyunun bilgisine sunarım.