Gündem
Giriş Tarihi : 08-07-2021 02:21   Güncelleme : 08-07-2021 02:21

Akbank'ta son durum ne? Sistem arızası düzeldi mi?

Akbank kullanıcıları salı gününden bu yana mobil ve internet bankacılığında sorun yaşıyor. Bu da vatandaşlar arasında, "Akbank internet bankacılığı çöktü mü, siber saldırıya mı uğradı" sorularını gündeme getirdi.

Akbank'ta son durum ne? Sistem arızası düzeldi mi?

Akbank'tan siber saldırı haberlerine ve sistemde yaşanan soruna ilişkin açıklama geldi.

Bankanın mobil uygulamasında 'oturum kapandı' hatası görünürken, internet sitesinde de kullanıcıları 'bu siteye ulaşılamıyor' hatası karşıladı.

Ayrıca pos cihazları ve ATM'lerinde de sorun olduğu öne sürüldü.

"Bankamızda hiçbir güvenlik sorunu bulunmamaktadır"

Vatandaşlar siber saldırı iddialarını gündeme getirse de Akbank'tan açıklama geldi. Bankadan yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi:

Bugün bankamızın sistemlerinde yaşanan yavaşlama ve kesintilerin siber saldırı nedeniyle olduğuna dair kamuoyuna yansıyan haberler gerçeği yansıtmamaktadır. Bankamızda hiçbir güvenlik sorunu bulunmamaktadır. Problemin giderilmesi için ilgili birimlerimiz çalışmaktadır. Gösterdiğiniz anlayış için teşekkür ederiz.

Bankadan yapılan diğer açıklamada ise şöyle denildi:

Sistemlerimizde yavaşlama ve kesintiler yaşanmaktadır. İlgili birimlerimiz konuyla ilgili çalışmaktadır. Müşterilerimizin gösterdiği anlayış için teşekkür ederiz.

Kredi kartı ödemesi açıklaması

Resmi Twitter hesabından soruna dair açıklamalarda bulunan Akbank'ın sitesini açanlar ise, "06.07.2021 tarihinde başlayan ve devam eden bankamız ana bilgisayarındaki teknik sorundan kaynaklanan kesintiler ile ilgili olarak; Ekstre ödemesi 06.07.2021 tarihinde olan kredi kartları müşterilerimizin son ödeme tarihi bankamız tarafından bir gün ötelenmiştir. Kredi vadesi veya taksit tarihi 06.07.2021 olan ticari krediler ve tüketici kredileri için o gün faiz işletilmeyecektir/işleyen faiz geri ödenecektir. Müşterilerimize ekstre, kredi ve taksit ödemeleriyle ilgili herhangi bir gecikme faizi yansıtılmayacaktır. Müşterilerimizin ekstre ötelemeleri, kredi vadesi ve taksit ödemeleriyle ilgili ek bir işlem yapmasına gerek bulunmamaktadır. Gelişmelere paralel olarak ilave önlemler alınacaktır" açıklaması ile karşılaştı.

Yapılan açıklamada da, "Hizmetlerimizdeki kesintileri gidermek için yoğun çalışmalarımızı teknoloji iş ortaklarımızla beraber aralıksız sürdürüyoruz. Sistemlerimizi önümüzdeki saatlerde kademeli olarak devreye almayı hedefliyoruz. Gelişmeleri sizlerle paylaşmaya devam edeceğiz. Süreçten etkilenen başta müşterimiz olmak üzere tüm paydaşlarımızdan özür dileriz" ifadelerine yer verildi.

ATM'ler ve Müşteri İletişim Merkezi açıklaması

ATM'lerimiz yeniden hizmet vermeye başladı. Kartlı işlemlerinizi, tüm ATM'lerimizden ve üye işyerlerinden gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca 12.07.2021 tarihine kadar tüm diğer banka ATM'lerinden Akbank Kart'ınızla yapacağınız para çekme ve yatırma, kredi kartı borç ödeme ve görüntüleme işlemlerinden diğer bankalar tarafından alınan ücretler iade edilecektir. Diğer kanallarımız kullanıma açıldıkça konuyla ilgili sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz.

ATM'lerimizin ve kartlı işlemlerin devreye girmesinin ardından Müşteri İletişim Merkezimiz de hizmet vermeye başladı. Konuyla ilgili gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz.

Son dakika açıklaması

ATM'lerimiz hizmet vermeye devam ediyor. Kartlı işlemlerinizi, tüm ATM'lerimizden ve üye işyerlerinden gerçekleştirebilirsiniz. Ayrıca 06.07.2021 - 12.07.2021 tarihleri arasında tüm diğer banka ATM'lerinden Akbank Kart'ınızla yapacağınız para çekme ve yatırma, kredi kartı borç ödeme ve görüntüleme işlemlerinden ücret alınmayacak, alınan ücretler ise iade edilecektir. Diğer kanallarımız kullanıma açıldıkça konuyla ilgili sizleri bilgilendirmeye devam edeceğiz.