SON DAKİKA

Son Medya Haber
World Max
EDİTÖRÜN SEÇTİKLERİ

Youtuber’lara kötü haber: Para kazanmak zorlaşıyor

İnternet devi Google’a ait olan Youtube’da reklam verme kriterleri değişiyor. Her ne kadar para kazanmanın zorlaşacağının sinyalini veriyor olsa da yeni gelen kriterlerin çoğu, daha sağlıklı yayınlar yapabilmek için alınan tedbirleri içeriyor.

Youtuber’lara kötü haber: Para kazanmak zorlaşıyor
Bu haber 18 Ocak 2018 - 17:49 'de eklendi.

Reklam verenler içeriği boykot etti

Ek olarak, platformda reklam ücretinin daha pahalı olduğu en popüler videoların, çalışanlar tarafından manuel olarak kontrol edileceği de belirtildi.

Bu adım, bazı reklam verenlerin boykotu ve bir intihar etmiş bir kişiyi gösteren videonun popüler bir vlogger (video blogger) tarafından YouTube’a yüklenmesinin tepki çekmesinin ardından geldi. İnternet devi Google’a ait olan platform, videoyu yayından kaldırmakta geç kalmakla eleştirilmişti.

Sosyal medya uzmanı Mark Mulligan “Google, bu tarz videolar konusunda önceden önlem almak yerine, olduktan sonra tepki verdiği izlenimini yaratıyor. YouTube, hızlı davranma konusunda kendini geliştirmeli” diyor.

Reklamlandırma için yeni kriterler

  • Yeni stratejiye göre, yayıncılar, yükledikleri videolardan reklam geliri elde edebilmek için şu kriterleri karşılamak zorunda:
  • Yayıncının kanalının en az 1000 abonesi bulunmalı
  • Kanalındaki videolar geçmiş 12 ay içinde 4 bin saatten fazla izlenmiş olmalı

YouTube’un 9 ay önce getirdiği son kriterlere göre, yayıncıların reklam geliri kazanabilmesi için, kanallarındaki içeriklerin 10 bin saatten fazla izlenmiş olması gerekiyordu.

Geçen yıl getirilen yeni kurallara göre ayrıca bazı konu başlıkları, reklamlandırılma kapsamından çıkarılmıştı.

200’den fazla reklam verenin, reklamlarının nefret söylemi ya da başka radikal içerik taşıyan videolarda gösterilmesinden şikayet edip reklamlarını geri çekmesi üzerine atılan bu adım, yayıncıların tepkisini çekmişti.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT
YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER